Doorgaan naar hoofdcontent

Zaterdag 27 april :Yes.....we mogen weer!

Zo, eindelijk, eindelijk is de vertrekdag dan aangebroken. Om 07.00 "sharp" worden we opgehaald door Breburg Taxi om naar de luchthaven Schiphol te worden gebracht. Niet iedereen is even vrolijk deze ochtend (hashtag korte nacht). Mooi op tijd worden we afgezet bij vertrekhal 1, waar onze vlucht naar Frankfurt om 11.15 zal gaan vertrekken. We zijn al online ingechecked, boardingpassen nog lekker ouderwets geprint (dat gehannes met die telefoons altijd), maar er staat een forse rij bij de bagage afgifte, dus het duurt even voor we aan ons welverdiende bakje koffie zitten. De securitycheck gaat overigens heel vlot, maar 5 minuten en alles is geregeld. Jammerlijke nadeel van vertrekhal 1 A is dat er weinig geshopped kan worden. Dus geen lekker luchtje (ze hadden niet wat ik wilde) en al helemaal geen lippenstift. Tssss....

Na een tijdje verschijnt een korte vertraging van 15 minuten op het bord, op zich geen probleem want we hebben 1 uur en twintig minuten overstaptijd op Frankfurt, dat zou genoeg moeten zijn. Vanwege de enorme drukte met in- en uitkomende vluchten op deze druilerige Koningsdag 2019 op Schiphol vertrekt onze Lufthansa vlucht uiteindelijk met een uur (!!) vertraging. Nachtmerries als in ; overnachten op Frankfurt, koffers kwijt, en via New York naar Tampa verschijnen alras op mijn netvlies. Door de jeugd wordt luidkeels en frequent gemopperd; Mam, overstappen is echt een VERKEERDE bezuiniging op het budget hoor, volgende keer willen we alleen nog rechtstreeks. Als we dan uiteindelijk ook nog gewoon over Breda vliegen komen ze helemaal niet meer bij van het lachen!

Onze piloot geeft flink gas, en uiteindelijk vliegen we in 40 minuten van Amsterdam naar Frankfurt. Gelukkig zitten we op rij 5, we trekken een sprintje en horen bij aankomst dat we de fast-lane mogen nemen. Als we doorlopen zouden we de vlucht naar Tampa nog moeten kunnen halen volgens de medewerker bij aankomst. Dubai en Delhi passagiers gaan het helaas niet meer redden.

De LH 482 is nog bezig met boarden als we bekaf bij gate Z50 aankomen.
Ook in Frankfurt is het druk, we vertrekken uiteindelijk een half uur te laat. Onze Lufthansa vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa City Line, vroeger alleen shorthaul maar sinds een tijdje ook intercontinentaal. Het "happy couple" zit nooduitgang, de kids 2 aan 2 achter ons. De beenruimte is royaal, tijdens het opstijgen en landen hebben we een superleuk gesprek met de stewardess, Frau Koening, die eventjes verplicht tegenover ons zit. Dit resulteert dan in een werkelijk uitmuntende verzorging aan boord. Al voordat ik mijn vooraf bestelde vegetarische maaltijd uitgeserveerd krijg, is mijn witte wijn al 3x bijgevuld.

De rest heeft keuze uit beef of pasta. Wel te doen volgens mij. Vooraf bij de borrel een heerlijk zakje pretzels en voor het eten een warm doekje. Top hoor, ik hou d'r van. Tijdens de 9.45 uur durende vlucht nog een keer koffie of thee met een kitkat, en vlak voor de landing nog een kleine snack.

Voor de (part-time) vegetariĂ«rs onder ons iets met rijst en spinazie (niet zo) en de rest loeihete tortellini met gegratineerde kaas (ook niet zo). We een bakje dubbelvla toe als verrassing. Tijdens de vlucht kijk ik Bohemian Rapsody, Mamma Mia 2 (voor de derde keer) en A Star is Born (ook voor de derde keer). Heerlijk!

Op zich hebben we een heel relaxte vlucht zonder veel turbulentie, mooie uitzichten ook onderweg. Newfoundland is prachtig zichtbaar.

Rond half zeven landen we op Tampa Airport. Een lekkere overzichtelijke luchthaven vinden wij. Omdat onze vlucht op dat moment de enige aankomst is gaat immigrations vrij snel. Er staan voldoende self-service kiosken, en na 4xx kruizen en 2x zonder kruizen op onze arrivalcards mogen we via een kort gesprekje heel snel onze bagage ophalen die (oh wat een opluchting) al naast de band klaarstaat. Vervolgens met de lift naar het Alamo kantoor, ook hier hebben we al ingechecked, heel vlot printen we onze huurovereenkomst, alweer een kiosk, en met de skytrain gaan we naar de garage. Er staat een vijftal Dodge Grand Caravans, de mannen gaan voor wit, lekker koel. We zijn echt allemaal doodmoe, de eerste ergernissen steken dus de kop op. Snel naar Kissimmee, maar eerst langs de Wallmart voor de eerste benodigdheden en ontbijt voor morgen. Om 22.15 lopen we de Wallmart aan Vinestreet binnen welke 24 uur open is. Tsjonge, wat een vergissing zeg. Werkelijk VOL met Puertoricanen, die of wat te vieren hebben, of net payday hebben gehad. Volle winkelwagens, die tijdens het wachten voor de kassa nog verder gevuld worden, voordringen, nog meer familie die ook wil afrekenen, het kan en mag allemaal. Echt afschuwelijk.

Wat een verademing is de Villa van Remco dan weer aan de Eagle Peak drive. (wel meteen de eerste levensbehoeften klaarleggen in de keuken, voor de geinteresserden: Tom rookt niet meer, vandaar de flesjes, nog 400 in de koffer ook) Nog even een drankje en een hapje voordat we heerlijk onze bedden opzoeken. De vakantie is begonnen!

1. Oh ik hoop dat ze Bohemian Rhapsody ook nog steeds op mijn United vlucht hebben, zo'n mooie film!
    Wat een gestress zeg... hoor dat vaker, die korte overstap op Frankfurt, dat dat stressen is. Maar gelukkig hebben jullie het gehaald. En wat zalig, zoveel beenruimte.
    Nu lekker genieten. Veel plezier!

2. Oh...en nu beginnen de kriebels echt toe te slaan hier. Zo herkenbaar dit alles maar oh...wat zullen jullie je opgejaagd gevoeld hebben of je wel of niet de aansluitende vlucht zou halen. Gelukkig is het goedgekomen en had je nog paar uurtjes om bij te komen :)
    Bohemian Rhapsody heb ik nog niet gezien dus inderdaad, hopelijk over 2 weken nog steeds on air.
    Ook ik ben gestopt met roken, wat zal dat een zaligheid zijn straks...niet meer een (stinkend) rookhok hoeven te zoeken, niet meer snel naar buiten rennen op het vliegveld om gauw weer die eerste shot nicotine mijn lijf in te jagen. En ik geloof dat het ook nog goed is voor je gezondheid :)
    Ik wens jullie allemaal een enorm fijne vakantie toe, geniet van elkaar, van Florida en ik ga jullie volgen!

3. Heerlijk om de eerste stappen weer te zetten op Florida bodem. Ondanks het humeur van sommige , maar dat zal inderdaad aan de lange reis liggen. Zo herkenbaar :-) Voordeel dat dat zo over is als de vakantie daadwerkelijk na een nachtje rust begint. Geniet er van. We lezen mee. en zijn verder geheel niet jaloers :-) wij moeten nog even wachten.

4. Wat een bekende foto is die laatste
    Maar we zijn wel blij om te lezen dat het optampa rustig aan gaat wij gaan in Augustus rechtstreeks met delta naar Tampa
    En gaab ook weer naar Eagle Peak Drive
    Geniet er van en kijk uit hoor Ali zit er echt

Joke en Gerrit

Populaire posts van deze blog

Fort Myers Beach en een wolkbreuk

Vandaag is het voor de dames de laatste vaardag. Morgen gaan we shoppen en mogen de mannen de boot afraggen. We varen in de richting van Fort Myers Beach. Die kant zijn we nog niet opgeweest, met de boot althans, dus ik hoop op een mooi tochtje. Fort Myers Beach is een uurtje of 2 varen. Steeds als we het kanaaltje bij Cape Coral uitvaren valt ons oog op een nestje, we denken zeearenden, maar ik vind ze best klein.  Als we Fort Myers Beach naderen, zegt de heer des huizes al dat we niet dicht bij het strand kunnen aanleggen in verband met de wind en de lage wal (?) ...het zal wel, ik heb daar echt geen verstand van. Wel waren de twee uur varen bijzonder onprettig in verband met de wind en de golven...en open zee, zegt de oudste. We varen de San Carlos Bay een eindje in, achter langs Fort Myers, en ik zeg al gauw dat we hier geen strandjes meer tegen gaan komen (ik heb geen idee, maar heb geen zin meer om nog lang te varen, het barst van de vliegen, of vliegende mieren, vi

Kissimmee-Cape Coral via Sarasota

Precies om 10.00 uur trekken we de deur van Villa Florida aan de Eagle Peak drive achter ons dicht en gaan we op weg naar Cape Coral, onze volgende verblijfsvilla; de Happy Flipper. Onderweg maken we nog een segway stop in Sarasota. Het is niet erg druk op de weg, na anderhalf uur, en een koffietje bij de Mac, zijn we aangekomen bij het verzamelpunt van Sarasota by Segway. Ik heb groupon vouchers voor een 2 uur durende tour, met gids. Zach, de gids staat al op ons te wachten, en maakt ons bekend met het rijden op een Segway. Tom en ikzelf hebben het vorig jaar op Tenerife gedaan, heel leuk, totdat ik een stoeprand raakte en achterover kukelde. Ben dus best een beetje gestresst! We mogen eerst even oefenen op het parkeerterrein. Het gaat vrij goed, dus we gaan al snel op pad. Sarasota is echt wel een leuke stad! Na dat we eerst het kleine historische centrum hebben verkend, gaan we vervolgens richting waterkant. Tof! Het is heerlijk weer (er was weer regen voorspeld) e

Weer thuis, verslag van een turbulente terugreis 11/5

De laatste dag vroeg wakker, en al weer heerlijk met een bakje koffie en een boekje op het pooldeck, wachtend tot de rest van de Happy Family ontwaakt. De koffers zijn vrij ver gepakt, alle wassen zijn gedraaid, straks alleen nog de handdoeken, en het linnengoed wegwerken. We maken de koelkast leeg, en genieten van de allerlaatste zonnestralen, en de luxe van een "eigen" zwembad. Afgesproken is dat we om kwart voor twee de koffers inladen, en om 2 uur vertrekken (er is er 1 altijd te laat, dus ik plan wat extra tijd in). Om half twee roept diegene (altijd te laat) dat hij zijn paspoort niet kan vinden. Echt, altijd fijn zulke mededelingen. "Ik had 'm in Seaworld aan jou gegeven" Tuurlijk! Zucht.... Nu hij gezorgd heeft voor flinke paniek in de tent, is binnen het kwartier het paspoort gevonden en kunnen we alsnog op tijd vertrekken. We tanken voor de laatste keer (niet teveel, mogen leeg inleveren) en rijden op het gemakje richting Tampa Airport.