Doorgaan naar hoofdcontent

It´s a boys thing

Vandaag hebben we alweer de laatste volledige dag in onze supervilla in Kissimmee. We slapen uit, ontbijten allemaal met wat we zelf het lekkerst vinden en gaan in de loop van de middag op zoek naar Rieg´s Gun shop aan de Orange Blossom trail. Via groupon heb ik coupons voor 4 maal een beginnerspackage gescoord. Schieten, iets wat de mannen heel graag eens een keertje willen doen. Bij aankomst in de shop, krijgen we eerst een 10 minuten durende uitleg; hoe het pistool te laden, ontladen en te gebruiken. Mijn aandacht dwaalt al gauw af. Het is een gewone winkel, waar allerhande types aan en af binnenlopen voor het kopen van munitie, maar ook wapens. De winkel heeft tevens 2 gedeeltes waar geschoten kan worden, niet zo heel groot, een stuk of 8 "ranges" Het personeel is echt ontzettend vriendelijk, geduldig en behulpzaam.

De jongens vullen de waivers in, en we kopen 100 kogels. Target, eye and ear protection en het wapen zijn inclusief in de prijs. We mogen allemaal mee naar binnen maar het is zo klein dat wij dames besluiten dat we gewoon in de winkel wachten, een rondje buiten wandelen, daar zijn we zo mee klaar. Het wemelt van de vage barretjes en stripclubs.

Echt niet normaal wat hier allemaal aan de muur hangt.

We kopen nog 150 kogels bij, want die 100 zijn natuurlijk zo op. Wij vermaken ons gezellig in de winkel, en wandelen even naar de 7 Eleven om wat te drinken te halen. (Beetje vage buurt dus snel terug)

Na anderhalf uur schieten vraagt Freek of hij nog even iets anders vast mag houden ( 5 jaar geleden was het nog een baby alligator).

We rijden vervolgens stapvoets en in file naar Old Town, Friday Night Muscle Cars. Er staan her en der al wat auto's opgesteld, en we drinken een drankje op het terras van Sun in the Beach.

Het is nog niet zo druk, en lekker warm. Ook vandaag was er weer regen voorspeld. Niks gezien!

We doen een rondje auto's en lopen nog wat winkeltjes binnen. Erg gezellig.

Omdat we zin hebben in iets lekkers, stappen we in de auto, op zoek naar iets te eten. Op de navigatie zie ik een Chili's in de buurt. Die staat ook nog op mijn to do lijstje.

Als we binnenstappen wordt ons gevraagd 15 minuutjes te wachten, maar als ik even van toilet gebruik heb gemaakt kunnen we direct daarna aan tafel. We kiezen 2 maal het 3 voor $10 menu (drankje voor en hoofdgerecht) en 2 maal het 2 voor $25 menu (voor en nagerecht "to share" hoofdgerecht naar keuze voor 2 personen). We eten prima en heel goedkoop!

Koen zijn lievelings: Chili con Carne! Chili Cheesefries als voorgerecht: zeer smakelijk.

Voor de hoofdgerechten hebben we allemaal verschillende opties, voornamelijk met kip. De chicken fajitas en de quesadillas zijn ook top!

De jeugd bestelt nog 1 maal cheesecake en een (warm) chocolate chipcookie met vanilleijs en chocoladesaus om te delen, het gaat helaas niet helemaal meer op.
Vanavond de koffers pakken, morgen op weg naar Cape Coral!

1. Zo lekker, Chili's, en bizar toch, die 3 voor 10 aanbieding. Zo goedkoop.
    Fijn te lezen dat het droog is gebleven, zag het weerbericht en dacht ohoh...
    Voor de dagen dat ik er net ben geven ze ook regen op, nu weet ik wel dat het vaak maar een bui is, maar ben een keer in juni geweest, toen zeiden ze dat ook. Heb 4 dagen regen gehad... Dus fijn te lezen dat het meeviel.
    Veel plezier in Cape Coral!

2. We hebben ook genoten van jullie verhalen in Orlando
    Chilli moeten toch ook eens gaan proberen in Augustus
    Heel veel plezier in Cape Coral en we lezen met plezier mee
    Joke en Gerrit

3. Schieten staat ook nog op mijn lijstje om eens te gaan doen. Is het de moeite waard?

Populaire posts van deze blog

Fort Myers Beach en een wolkbreuk

Vandaag is het voor de dames de laatste vaardag. Morgen gaan we shoppen en mogen de mannen de boot afraggen. We varen in de richting van Fort Myers Beach. Die kant zijn we nog niet opgeweest, met de boot althans, dus ik hoop op een mooi tochtje. Fort Myers Beach is een uurtje of 2 varen. Steeds als we het kanaaltje bij Cape Coral uitvaren valt ons oog op een nestje, we denken zeearenden, maar ik vind ze best klein.  Als we Fort Myers Beach naderen, zegt de heer des huizes al dat we niet dicht bij het strand kunnen aanleggen in verband met de wind en de lage wal (?) ...het zal wel, ik heb daar echt geen verstand van. Wel waren de twee uur varen bijzonder onprettig in verband met de wind en de golven...en open zee, zegt de oudste. We varen de San Carlos Bay een eindje in, achter langs Fort Myers, en ik zeg al gauw dat we hier geen strandjes meer tegen gaan komen (ik heb geen idee, maar heb geen zin meer om nog lang te varen, het barst van de vliegen, of vliegende mieren, vi

Kissimmee-Cape Coral via Sarasota

Precies om 10.00 uur trekken we de deur van Villa Florida aan de Eagle Peak drive achter ons dicht en gaan we op weg naar Cape Coral, onze volgende verblijfsvilla; de Happy Flipper. Onderweg maken we nog een segway stop in Sarasota. Het is niet erg druk op de weg, na anderhalf uur, en een koffietje bij de Mac, zijn we aangekomen bij het verzamelpunt van Sarasota by Segway. Ik heb groupon vouchers voor een 2 uur durende tour, met gids. Zach, de gids staat al op ons te wachten, en maakt ons bekend met het rijden op een Segway. Tom en ikzelf hebben het vorig jaar op Tenerife gedaan, heel leuk, totdat ik een stoeprand raakte en achterover kukelde. Ben dus best een beetje gestresst! We mogen eerst even oefenen op het parkeerterrein. Het gaat vrij goed, dus we gaan al snel op pad. Sarasota is echt wel een leuke stad! Na dat we eerst het kleine historische centrum hebben verkend, gaan we vervolgens richting waterkant. Tof! Het is heerlijk weer (er was weer regen voorspeld) e

Weer thuis, verslag van een turbulente terugreis 11/5

De laatste dag vroeg wakker, en al weer heerlijk met een bakje koffie en een boekje op het pooldeck, wachtend tot de rest van de Happy Family ontwaakt. De koffers zijn vrij ver gepakt, alle wassen zijn gedraaid, straks alleen nog de handdoeken, en het linnengoed wegwerken. We maken de koelkast leeg, en genieten van de allerlaatste zonnestralen, en de luxe van een "eigen" zwembad. Afgesproken is dat we om kwart voor twee de koffers inladen, en om 2 uur vertrekken (er is er 1 altijd te laat, dus ik plan wat extra tijd in). Om half twee roept diegene (altijd te laat) dat hij zijn paspoort niet kan vinden. Echt, altijd fijn zulke mededelingen. "Ik had 'm in Seaworld aan jou gegeven" Tuurlijk! Zucht.... Nu hij gezorgd heeft voor flinke paniek in de tent, is binnen het kwartier het paspoort gevonden en kunnen we alsnog op tijd vertrekken. We tanken voor de laatste keer (niet teveel, mogen leeg inleveren) en rijden op het gemakje richting Tampa Airport.