Doorgaan naar hoofdcontent

Yeah....we gaan de boot halen!

Gisteren kregen we een mailtje van Captain Peter van Rainbow Boatsrental, met het verzoek, ons niet later dan 10 uur te melden in de Marina voor de overdracht van de Chapperal SunCoast, de boot waar we de komende 5 dagen mee op pad gaan. Volgens de Tomtom is het een kwartiertje rijden vanaf onze villa, de Happy Flipper. Omdat we de huurkosten van de boot contant dienen te betalen, en we dus nog even moeten pinnen is het geplande vertrek kwart over negen. Op de 1 of andere manier is dat net weer niet gelukt. We zetten Tom en Koen af in de Marina, en krijgen een korte uitleg en veiligheidsinstructie van Captain Peter. Ook neemt hij alle 700 restaurants in de buurt met ons door, en hoe we daar het snelst kunnen komen. De mannen vertrekken vervolgens met de boot naar onze villa, wij zetten Peter bij zijn auto af, en Freek rijdt ons knap en behendig naar de Publix voor de dagelijkse boodschappen. Vanavond BBQ! (Zo blij dat ik de underage heb genomen bij de autohuur, gewoon 2 extra mannen die willen en mogen rijden, hoef ik zelf niet in die Dodge)

De winkelwagen zit weer goed vol. Freek en Lins kopen nog een kadootje voor Koen, en ik trek nog een keer de creditcard. Buiten de deur eten is echt wel goedkoper, maar samen BBQ-en is ook heel erg gezellig!

Tegen elven zijn we terug bij de villa, Tom en Koen zitten al op het pooldeck. We lunchen "thuis" en gaan vervolgens op weg met de boot. Het is erg bewolkt (alweer), maar toch een graad of 30. We varen stapvoets Cape Coral uit, en gaan dan in de richting van de mangroves.

Het is vandaag niet heel erg druk op het water. Omdat we ook nog even willen zwemmen en vissen, gaan we vervolgens op weg naar Picnic Island, het dichtsbijzijnde strandje waar we kunnen aanleggen.

Allebei de jongens vissen wat, we doen een rondje eiland, en genieten van de rust en het heerlijke weer.

Na een tijdje varen we weer terug in de richting van Cape Coral. Niet echt een spectaculair dagje voor het blog, maar wel lekker relaxed voor ons!

Alles wat Freek heeft gevangen is gewoon weer teruggegooid, te klein voor de BBQ.
Het stukje vanaf de rivier naar onze villa is ongeveer 3 kwartier varen, best een eindje, maar onderweg is er voldoende te zien.

In de villa ga ik de voorbereidingen treffen voor het avondeten, we zwemmen wat, er wordt nog wat gevist, Lins vindt een puzzel, en ik neem een heerlijk roseetje!

1. Af en toe een wat minder druk dagje is ook wel fijn, het is tenslotte wel vakantie! :-)

2. Ddar gaan jullie je zeker niet mee vervelen
    Maak er nog een mooi weekje van
    Geniet
    Joke en Gerrit

3. Wat fijn om een boot te hebben voor een paar dagen, geniet er lekker van!

4. Wat heerlijk zo'n boot hè. Er zijn zat kleine eilandjes om aan te leggen waar je alleen met de boot kunt komen, zo leuk. Have fun!

Populaire posts van deze blog

Fort Myers Beach en een wolkbreuk

Vandaag is het voor de dames de laatste vaardag. Morgen gaan we shoppen en mogen de mannen de boot afraggen. We varen in de richting van Fort Myers Beach. Die kant zijn we nog niet opgeweest, met de boot althans, dus ik hoop op een mooi tochtje. Fort Myers Beach is een uurtje of 2 varen. Steeds als we het kanaaltje bij Cape Coral uitvaren valt ons oog op een nestje, we denken zeearenden, maar ik vind ze best klein.  Als we Fort Myers Beach naderen, zegt de heer des huizes al dat we niet dicht bij het strand kunnen aanleggen in verband met de wind en de lage wal (?) ...het zal wel, ik heb daar echt geen verstand van. Wel waren de twee uur varen bijzonder onprettig in verband met de wind en de golven...en open zee, zegt de oudste. We varen de San Carlos Bay een eindje in, achter langs Fort Myers, en ik zeg al gauw dat we hier geen strandjes meer tegen gaan komen (ik heb geen idee, maar heb geen zin meer om nog lang te varen, het barst van de vliegen, of vliegende mieren, vi

Kissimmee-Cape Coral via Sarasota

Precies om 10.00 uur trekken we de deur van Villa Florida aan de Eagle Peak drive achter ons dicht en gaan we op weg naar Cape Coral, onze volgende verblijfsvilla; de Happy Flipper. Onderweg maken we nog een segway stop in Sarasota. Het is niet erg druk op de weg, na anderhalf uur, en een koffietje bij de Mac, zijn we aangekomen bij het verzamelpunt van Sarasota by Segway. Ik heb groupon vouchers voor een 2 uur durende tour, met gids. Zach, de gids staat al op ons te wachten, en maakt ons bekend met het rijden op een Segway. Tom en ikzelf hebben het vorig jaar op Tenerife gedaan, heel leuk, totdat ik een stoeprand raakte en achterover kukelde. Ben dus best een beetje gestresst! We mogen eerst even oefenen op het parkeerterrein. Het gaat vrij goed, dus we gaan al snel op pad. Sarasota is echt wel een leuke stad! Na dat we eerst het kleine historische centrum hebben verkend, gaan we vervolgens richting waterkant. Tof! Het is heerlijk weer (er was weer regen voorspeld) e

Weer thuis, verslag van een turbulente terugreis 11/5

De laatste dag vroeg wakker, en al weer heerlijk met een bakje koffie en een boekje op het pooldeck, wachtend tot de rest van de Happy Family ontwaakt. De koffers zijn vrij ver gepakt, alle wassen zijn gedraaid, straks alleen nog de handdoeken, en het linnengoed wegwerken. We maken de koelkast leeg, en genieten van de allerlaatste zonnestralen, en de luxe van een "eigen" zwembad. Afgesproken is dat we om kwart voor twee de koffers inladen, en om 2 uur vertrekken (er is er 1 altijd te laat, dus ik plan wat extra tijd in). Om half twee roept diegene (altijd te laat) dat hij zijn paspoort niet kan vinden. Echt, altijd fijn zulke mededelingen. "Ik had 'm in Seaworld aan jou gegeven" Tuurlijk! Zucht.... Nu hij gezorgd heeft voor flinke paniek in de tent, is binnen het kwartier het paspoort gevonden en kunnen we alsnog op tijd vertrekken. We tanken voor de laatste keer (niet teveel, mogen leeg inleveren) en rijden op het gemakje richting Tampa Airport.