Doorgaan naar hoofdcontent

Kissimmee-Cape Coral via Sarasota

Precies om 10.00 uur trekken we de deur van Villa Florida aan de Eagle Peak drive achter ons dicht en gaan we op weg naar Cape Coral, onze volgende verblijfsvilla; de Happy Flipper.
Onderweg maken we nog een segway stop in Sarasota.
Het is niet erg druk op de weg, na anderhalf uur, en een koffietje bij de Mac, zijn we aangekomen bij het verzamelpunt van Sarasota by Segway. Ik heb groupon vouchers voor een 2 uur durende tour, met gids. Zach, de gids staat al op ons te wachten, en maakt ons bekend met het rijden op een Segway. Tom en ikzelf hebben het vorig jaar op Tenerife gedaan, heel leuk, totdat ik een stoeprand raakte en achterover kukelde. Ben dus best een beetje gestresst! We mogen eerst even oefenen op het parkeerterrein. Het gaat vrij goed, dus we gaan al snel op pad. Sarasota is echt wel een leuke stad!

Na dat we eerst het kleine historische centrum hebben verkend, gaan we vervolgens richting waterkant. Tof!

Het is heerlijk weer (er was weer regen voorspeld) en het is best druk met wandelaars langs de waterkant. Goed oppassen dus!

We maken een mooi rondje met een kleine ijsstop halverwege onder de brug, en na een kleine 2 uur zijn we weer terug bij het beginpunt.

Onze tourleader Zach is erg grappig, en voorziet ons van allerhande wetenswaardigheden onderweg. Hij schat de behoeftes van de kids goed in en laat ze op het einde van de rit nog even crossen op de segways. Top!

Sarasota is echt wel een superleuke plaats!

Als we om drie uur klaar zijn is het tijd om richting Cape Coral te rijden. Nog anderhalf uur! We tanken en eten nog een broodje Subway onderweg, en rond vijf uur arriveren we zonder veel problemen bij de Villa Happy Flipper. Mooi!

De kinderen zoeken allemaal hun eigen kamer uit, wij nemen de masterbedroom, met een gigantische badkamer en twee inloopkasten.

Echt een toffe villa!

We bellen het management, morgen tussen elf en twaalf komen ze even langs voor de incheck. Er wordt meteen al gezegd dat we volgende week zaterdag zo laat mogen uitchecken als we zelf willen. Heerlijk met een late terugvlucht!

Ik rijd nog even met Koen en Sabien naar de Publix (oh wat een heerlijkheid, ik hou echt van die winkel), we kopen allerlei lekkers voor op de BBQ, en samen sluiten we de avond fijn af op het pooldeck. Life is good!

1. Oh heerlijk dagje zo! Lijkt me zo heerlijk, segwayen, zonnetje, windje erbij.
    En prachtige villa, hier is het wel uit te houden lijkt me zo. Geniet er van!

Populaire posts van deze blog

Fort Myers Beach en een wolkbreuk

Vandaag is het voor de dames de laatste vaardag. Morgen gaan we shoppen en mogen de mannen de boot afraggen. We varen in de richting van Fort Myers Beach. Die kant zijn we nog niet opgeweest, met de boot althans, dus ik hoop op een mooi tochtje. Fort Myers Beach is een uurtje of 2 varen. Steeds als we het kanaaltje bij Cape Coral uitvaren valt ons oog op een nestje, we denken zeearenden, maar ik vind ze best klein.  Als we Fort Myers Beach naderen, zegt de heer des huizes al dat we niet dicht bij het strand kunnen aanleggen in verband met de wind en de lage wal (?) ...het zal wel, ik heb daar echt geen verstand van. Wel waren de twee uur varen bijzonder onprettig in verband met de wind en de golven...en open zee, zegt de oudste. We varen de San Carlos Bay een eindje in, achter langs Fort Myers, en ik zeg al gauw dat we hier geen strandjes meer tegen gaan komen (ik heb geen idee, maar heb geen zin meer om nog lang te varen, het barst van de vliegen, of vliegende mieren, vi

Weer thuis, verslag van een turbulente terugreis 11/5

De laatste dag vroeg wakker, en al weer heerlijk met een bakje koffie en een boekje op het pooldeck, wachtend tot de rest van de Happy Family ontwaakt. De koffers zijn vrij ver gepakt, alle wassen zijn gedraaid, straks alleen nog de handdoeken, en het linnengoed wegwerken. We maken de koelkast leeg, en genieten van de allerlaatste zonnestralen, en de luxe van een "eigen" zwembad. Afgesproken is dat we om kwart voor twee de koffers inladen, en om 2 uur vertrekken (er is er 1 altijd te laat, dus ik plan wat extra tijd in). Om half twee roept diegene (altijd te laat) dat hij zijn paspoort niet kan vinden. Echt, altijd fijn zulke mededelingen. "Ik had 'm in Seaworld aan jou gegeven" Tuurlijk! Zucht.... Nu hij gezorgd heeft voor flinke paniek in de tent, is binnen het kwartier het paspoort gevonden en kunnen we alsnog op tijd vertrekken. We tanken voor de laatste keer (niet teveel, mogen leeg inleveren) en rijden op het gemakje richting Tampa Airport.